Sportieve weken - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Lian Swinkels - WaarBenJij.nu Sportieve weken - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Lian Swinkels - WaarBenJij.nu

Sportieve weken

Blijf op de hoogte en volg Lian

28 September 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Hoi allemaal,

Ten eerste dankjewel voor alle lieve berichtjes! Alle steun die ik de afgelopen weken heb gekregen heeft me zeker geholpen om alles een plaatsje te kunnen geven en te blijven genieten van alle dingen die hier gebeuren.

Wat school betreft zitten de eerste tentamens erop. De eerste ging niet echt geweldig, maar over de twee tentamens die ik afgelopen week had heb ik een goed gevoel, en de aankomende twee weken heb ik er nog 3 te gaan, dus studeren neemt voort redelijk wat tijd in beslag en laat iets minder tijd over voor de leuke dingen. Maar dat betekend niet dat ik geen leuke dingen meer doe! Vorig weekend heb ik samen met Joy (Singapore), Izzy (Frankrijk) en Sue (Duitsland) meegedaan aan de Color Run hier in Richmond. Voor degene die geen idee hebben wat een Color Run is, de Color Run is een 5km parcours dat je aflegt terwijl er op verschillende plaatsen langs de kant verfpoeder naar je gegooid word. Het was ontzettend leuk om te doen! De taxi terug naar de campus was geloof ik niet zo blij met ons, maar de poeder bleef goed plakken want ik heb flink moeten scrubben om het er weer af te krijgen. De kleren waren wonder boven wonder wel helemaal schoon na ze in de wasmachine waren geweest, terwijl ikzelf nog een paar dagen met een enigszins groene gloed rondgelopen heb.

Later die middag was er de eerste American Football wedstrijd op campus, dat mochten we natuurlijk niet missen! Er wordt hier echt kosten noch moeite bespaard voor die wedstrijden. De bal werd bezorgd door twee parachutisten die boven het veld uit het vliegtuig sprongen en netjes op het veld landen, er waren pyrotechnics, een soort vuurwerk, op het moment dat het team het veld op kwam. De cheerleaders, mascotte en marching band mochten natuurlijk niet ontbreken, echt alle toeters en bellen zaten eraan. De wedstrijd zelf was in eerste instantie niet zo interessant want ik had geen idee wat de bedoeling was ondanks dat ik die week daarvoor naar een Football 101 sessie was geweest waar ze ons een beetje over de sport vertelde. Het probleem was dat ze er tijdens die sessie vanuit gingen dat we de spelregels wel al kende en dus meer alle “interessante” dingen lieten zien. Maar gelukkig zat ik langs Sue die de spelregels wel kent dus tegen de tijd dat de eerste twee kwarten erop zaten begon ik het voort een beetje te begrijpen. Uiteindelijk wonnen de Spiders (ons team) met 42-10 dus het was een leuke wedstrijd om te zien, alleen duurt het redelijk lang omdat er telkens maar zo kort gespeeld word, daardoor word het uur dat er officieel gespeeld word al gauw meer dan 3 uur met veel pauzes tussendoor. De meeste mensen gingen er na de eerste twee kwarten vandoor, maar het was super om mee te maken.

Verder stond de afgelopen week hier in het teken van wielrennen, omdat de wereldkampioenschappen hier in Richmond gehouden werden, elke dag was er wel iets te doen op de campus dat met wielrennen te maken had, maar gister was toch wel het hoogtepunt omdat de race hier op de campus van start ging. Ik had me opgegeven om ’s ochtends te helpen en kreeg de taak van scout toegedeeld, dus moest ik de mensen die verdwaald waren de weg wijzen etc. Prima taakje, zeker toen ik de plaats hoorde waar ik moest scouten, namelijk de teamarea, het gedeelte op campus waar al de teams zich klaarmaakte voor de race! Dat was het opstaan om half 7 ’s ochtends zeker waard. Nadat de renners zich begonnen te verplaatsen naar de start mochten we zelf ook naar de race gaan kijken, dus kwam m’n Nederlandse vlag tevoorschijn om de Nederlanders aan te moedigen. Ondanks dat de renners de eerste paar kilometer niet voluit mogen koersen waren ze binnen een mum van tijd van de campus weg en begon het volk weg te trekken, de stad in om het vervolg te zien. Zelf had ik daar helaas geen tijd voor want we moesten een groepsproject afmaken voor vandaag, dus daar ben ik de rest van de middag mee bezig geweest.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van wat er de afgelopen weken hier zoal gebeurd is. Tot de volgende keer!

Liefs,
Lian

  • 05 Oktober 2015 - 14:15

    Annet:

    Hoi Lian,

    Pieter heeft hier de wielrenwedstrijd op tv gekeken.
    Bijzonder dat jij daar ook een bijdrage aan hebt geleverd.
    Succes met alles, de studie maar ook alles erom heen.

    groetjes van Frans, Annet en Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

USA

Uitwisseling met University of Richmond

Recente Reisverslagen:

04 December 2015

Time flies when you're having fun

04 November 2015

Honey I'm good

28 September 2015

Sportieve weken

06 September 2015

University of Richmond

24 Augustus 2015

New York - Washington DC - Richmond
Lian

Actief sinds 23 April 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 49361

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 December 2015

USA

21 Augustus 2011 - 24 Mei 2013

UWC Atlantic College Wales

Landen bezocht: