University of Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Lian Swinkels - WaarBenJij.nu University of Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Lian Swinkels - WaarBenJij.nu

University of Richmond

Blijf op de hoogte en volg Lian

06 September 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik al weer 3 weken in Richmond te vinden. De eerste week stond in het teken van oriëntatie. Een week introductie is redelijk lang, maar het programma zat niet volgepropt, dus tussendoor was er genoeg vrije tijd en daardoor was het een best wel relaxte week, waarin we al redelijk wat van Richmond zelf te zien hebben gekregen. Een gedeelte daarvan was geregeld door de school zoals een uitje naar Carytown, een straat met allemaal boetiekjes en restaurantjes, iets dat redelijk anders is dan het beeld wat ik tot dan toe van de VS had, hier moet alles groter en groter, daardoor was het zo verassend om al die kleinere winkeltjes te zien. In carytown heb ik ook m’n eerste froyo (frozen yoghurt) gehad, een soort softijs in tientallen smaken en daarna kun je er nog toppings op doen naar keuze. Verder is er in Carytown een oud theater waar de redelijk recente films laten zien voor maar 2 dollar! Zo ben ik afgelopen week samen met Joy (Singapore), Sue (Duitsland) en Izzy (Frankrijk) naar Magic Mike XXL geweest. Tijdens de introductie werd er ook een uitje naar Downtown, het centrum van Richmond, geregeld. Daar zijn we naar boven gegaan op de City Hall, om een mooi uitzicht over de stad te hebben. Naast de uitjes die de school regelde zijn we er ook zelf op uitgetrokken, voornamelijk naar winkelcentra. Het vervoer naar die plaatsen is super goed geregeld. Er zijn shuttlebussen van de school die naar diverse plaatsen gaan, waar we gewoon gratis met mee kunnen. Verder hebben we allemaal een buspas gekregen, een soort ov-kaart, waar we mee in de stadbussen kunnen reizen, dus hoewel de campus redelijk afgezonderd is van de stad zijn er genoeg mogelijkheden om van de campus af te komen.

De campus zelf is redelijk groot, bijna 90% van de studenten leeft op campus en voor een school met meer dan 4000 leerlingen is er dus redelijk wat plaats nodig. Ik woon in Gray Court een van de huizen hier, waar voornamelijk tweede en derde jaars wonen. Tussen elke twee kamers zit een badkamer dus in principe deel je de badkamer met z’n vieren, maar onze buurvrouw, Maddie, heeft geen kamergenootje dus we delen de badkamer met z’n drieën. In onze gang wonen alleen maar Amerikanen, dus zijn Katerina (mijn kamergenootje uit Tsjechië) en ik een beetje buitenbeentjes, maar in de “kelder” van ons huis is een gang met alleen maar internationale studenten, dus ben ik vaak daar te vinden. Het grote voordeel van ons huis is dat het vlak langs de kantine is, als ik ’s morgens opsta hoef ik dus maar een klein stukje te lopen voordat ik bij het ontbijt ben, terwijl de mensen die aan de andere kant van de campus wonen, vlak bij de lesgebouwen, eerst naar onze kant moeten komen voor ontbijt en dan weer terug moeten lopen naar hun kant voor de lessen. De eerste paar dagen was het nog redelijk druk tijdens ontbijt, maar inmiddels is het al flink minder aan het worden (en dat na twee weken) dus ik ben benieuwd in hoeverre ik nog gezelschap heb tijdens mijn ontbijt over een aantal weken. Het eten hier is prima! Er is super veel keuze in de kantine, en als dat nog niet genoeg is zijn er ook nog een aantal cafeetjes op campus waar je eten kan krijgen, dus omkomen van de honger gaat hier echt niet gebeuren. Verder staat de kantine erom bekend dat ze hele goede toetjes hebben, waar ze diverse prijzen mee gewonnen hebben, en dat klopt ook, hahaha. Om er voor te zorgen dat hier niet hetzelfde gebeurt als wat er tijdens mijn eerste semester in Wales gebeurde gaan we regelmatig naar het sportcentrum, waar een fitnessruimte is, zwembad, basketbalvelden, en zelfs een sauna! Ik ben tot nu toe vooral veel naar de Zumba lessen gegaan, voornamelijk omdat het gewoon een leuke manier is van bewegen.

Verder heb ik inmiddels een goed idee van de lessen gekregen. De klassen hier zijn redelijk klein, niet zo klein als in Maastricht (waar we maximaal 12 mensen in onze klas hebben), maar voor Amerikaanse standaarden zijn ze hier super klein, rond de 25 mensen. De meeste lessen zijn interactief wat ik heel fijn vind want dan leer ik het beste. Er zit ook best wel wat uitdaging in mijn vakken (lees, ze zijn moeilijk en ik moet er veel werk voor doen) wat ik eigenlijk best fijn vind, want nu heb ik het idee dat ik in elk geval een hoop leer terwijl ik hier ben, zowel in de les als daarbuiten.

Buiten de lessen heb ik al flink wat leuke dingen gedaan. Zo ben ik vrijdag gaan kajakken op de James River, we mochten alleen niet te ver van onze startplaats gaan omdat er kans was op onweer, maar het was evengoed gezellig en leuk om te doen, en gisteravond hebben we een speurtocht (the amazing race) gedaan met allemaal opdrachten waar ons groepje uiteindelijk derde mee geworden is. Verder heb ik auditie gedaan voor een van de accapella groepen hier, maar helaas was ik niet goed genoeg. De film Avengers, age of Ultron, werd gedraaid in het American Football Stadion, waar we op het veld mochten liggen/zitten. Er was een Color Wars, waar de school opgedeeld was in twee teams, 1ste en 3de jaars tegen de 2e en 4de jaars. Het was de bedoeling de tegenstanders vol te gooien met de kleur verf van jouw team. Helaas kwamen Joy en ik net te laat en was de verf op maar m’n witte shirt is evengoed blauw en rood geworden doordat mensen die helemaal onder de verf zaten me een knuffel gaven. En zo is er genoeg te doen op campus.

Maar aan elk verhaal zitten twee kanten, zo ook hier. Aan de ene kant is het gek hoe snel het hier ‘normaal’ geworden is, ik voel me hier thuis en heb het naar m’n zin. Aan de andere kant heb ik heimwee naar huis. Veel mensen hebben zoiets van je hebt toch al twee jaar in Wales gezeten, hoe kan het dat je heimwee hebt? Maar op het moment dat er iemand in je familie ziek is en dan overlijd wil je bij je familie zijn. Gelukkig merk je op dat soort momenten wel meteen wat je aan de mensen om je heen hebt. Ik heb hier een aantal hele goede vriendinnen gemaakt in de korte tijd dat ik hier ben, en op het moment dat ik er even helemaal doorheen zat stonden er binnen één minuut drie van hen voor de deur om me op te beuren. So I know you guys are attempting to read this even though you cannot understand most of it, but Joy, Izzy, Sue, Hannah, Johanna, Karen and Kate you guys are amazing, thank you so much for being there for me <3.

Liefs,
Lian

p.s. het is eindelijk gelukt om wat foto's the uploaden, ik ben er nog niet doorheen gegaan om de slechte eruit te halen of wat dan ook, maar het geeft hopelijk een indruk.
Richmond: https://goo.gl/photos/y2819TeaXJ7DmSPa8
Washington DC: https://goo.gl/photos/yLM7qoobEq5MMzqH7
New York: https://goo.gl/photos/64UFkBMKYDNNRCo4A

  • 06 September 2015 - 22:20

    Valerie:

    Hey Lian,

    Heel fijn om te lezen dat je daar al zo gauw mensen hebt gevonden die voor je klaar staan in moeilijke tijden. Sterkte!

    X Valerie

  • 07 September 2015 - 17:43

    PeterSw:

    Sterkte Lian. Kostbaar dat je vanaf het begin mensen om je heen hebt waar je op terug kunt vallen.

  • 08 September 2015 - 22:34

    Annie Swinkels:

    Hoi Lian,
    We hebben weinig woorden om jou te troosten, maar morgen zullen ook wij aan jou denken.

    Veel liefs Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

USA

Uitwisseling met University of Richmond

Recente Reisverslagen:

04 December 2015

Time flies when you're having fun

04 November 2015

Honey I'm good

28 September 2015

Sportieve weken

06 September 2015

University of Richmond

24 Augustus 2015

New York - Washington DC - Richmond
Lian

Actief sinds 23 April 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 49363

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 December 2015

USA

21 Augustus 2011 - 24 Mei 2013

UWC Atlantic College Wales

Landen bezocht: