New York - Washington DC - Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Lian Swinkels - WaarBenJij.nu New York - Washington DC - Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Lian Swinkels - WaarBenJij.nu

New York - Washington DC - Richmond

Blijf op de hoogte en volg Lian

24 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Hoi allemaal,

Na lang getwijfeld te hebben of ik weer een blog bij zou gaan houden heb ik nu toch de knoop doorgehakt om het toch maar te doen, voornamelijk omdat ik het zelf ook heel fijn vind om terug te lezen. Of het net zo regelmatig bijgehouden gaat worden als m’n blog van Wales durf ik niet te beloven maar mochten jullie geïnteresseerd zijn in mijn verhalen over de Verenigde Staten, dan zijn jullie van harte welkom om ze te lezen! Voor degene die het niet mee gekregen hebben, ik ga een semester op uitwisseling naar de universiteit in Richmond, Virginia.

De reis is begonnen op 6 augustus, samen met Anke, Thijs en Inge zouden we naar New York vliegen met een korte tussenstop in London, nou die tussenstop werd ietsje langer. Onze vlucht van Amsterdam naar Londen was vertraagd waardoor we de overstap zouden missen. In Amsterdam hadden ze alvast stoelen gereserveerd voor een latere vlucht die avond, maar eenmaal in London bleek dat alleen Anke, Thijs en Inge overgeboekt waren en we die overstap ook niet meer zouden halen, omdat iedereen in ons vliegtuig omgeboekt moest worden waren er die dag geen plaatsen meer beschikbaar richting de VS dus werd het een nachtje London. Er werd een hotel voor ons geboekt vlakbij het vliegveld en de ochtend erna konden we al vroeg richting New York.

Eenmaal in New York aangekomen hebben we de bagage in ons kamertje gezet en zijn we eigenlijk meteen de stad gaan verkennen. We hadden een kamer geboekt via AirBnB. Het appartement bevond zich in Brooklyn en alle andere kamers werden ook verhuurd aan reizigers dus we hebben veel nieuwe mensen van over de hele wereld leren kennen die verschillende tips hadden voor ons verblijf in New York waarvan er ook een aantal zeker de moeite waard waren.

Ik kan een hele gedetailleerde beschrijving geven van wat we allemaal gedaan hebben mocht er iemand geïnteresseerd zijn, maar dan zal deze blog echt super lang worden, dus ik zal het houden bij de indrukken en hoogtepunten.

De indruk die ik van New York heb overgehouden is voornamelijk indrukwekkend, groot en chaotisch. Overal is het druk, en overal moet je omhoog kijken om de gebouwen te kunnen zien. Elke buurt is anders en heeft een eigen karakter. Het ene moment zit je in het midden van de stad, en daarna zit je rustig in Central Park te genieten van het weer. Overal waar je komt krijg je nieuwe indrukken wat op een gegeven moment best wel vermoeiend werd, daardoor hebben we ook een middagje strand ingelast op Coney Island.

De hoogtepunten wat mij betreft waren het 9/11 memorial museum, de top of the rock en de Yankees baseball game. De Yankees wedstrijd zelf was best een beetje teleurstellend, de Yankees verloren en er werden maar 2 punten gescoord in een wedstrijd die ongeveer 3 uur duurde, maar de atmosfeer in het stadium was super vet om een keer meegemaakt te hebben. De top of the Rock hebben we meteen de eerste avond gedaan. We zijn rond een uur of 7 naar boven gegaan en je hebt een prachtig uitzicht over de stad. Tot en met zonsondergang zijn we boven gebleven zodat we de stad en tijdens het licht en in het donker gezien hebben. Maar wat mij betreft echt het hoogtepunt was, was het 9/11 memorial museum. We hadden het eerste uur een gids die ons vanalles vertelde over de brokstukken en andere dingen die er in het museum te zien zijn en uitleg gaf over hoe het is opgesteld en waarom zo, overal zit een verhaal achter en als je zo door het museum loopt krijg je er wel iets van mee maar niet het hele verhaal, dus de gids was echt een aanrader. Daarna zijn we op eigen houtje nog door twee andere delen van het museum gelopen waar we de dingen ook beter begrepen omdat we de algemene context doorhadden. We hebben nog veel meer dingen gedaan in de 5 dagen dat we daar waren maar 9/11 heeft bij mij echt het meeste indruk achter gelaten.

11 Augustus ’s avonds zijn we met z’n vieren naar JFK gereisd waar het afscheid me toch een beetje zwaarder viel dan dat ik dacht, zeker toen ik daarna in m’n eentje in de metro richting het appartementje zat was het echt zo’n moment van tja daar zit je dan alleen. Maar dat gevoel heeft niet lang geduurd want de dag daarna ben ik doorgereisd naar Washington DC. Daar sliep ik in een hostel waar er meer studenten waren die rondreisden dus was ik niet echt alleen meer.

De eerste volle dag in Washington ben ik naar het Pentagon gegaan waar ik ook een rondleiding gehad heb. Eigenlijk alle musea en bezienswaardigheden in Washington zijn gratis maar je moet ze vaak wel van te voren reserveren. Voor het Pentagon moet je ruim op tijd reserveren omdat je door een security screening heen moet waar ze minimaal 14 werkdagen voor nodig hebben en de tours zijn ontzettend populair dus vaak zitten ze helemaal vol geboekt. Gelukkig was er nog een plaatsje maar ik vond de tour zelf een beetje tegenvallen, maar het is ook wel te begrijpen dat ze je de interessante delen niet kunnen laten zien uit veiligheidsoverwegingen. Daarna ben ik doorgelopen naar de Arlington begraafplaats (militaire begraafplaats) waar ik een beetje verdwaald was. Geluk bij een ongeluk werd op een gegeven moment iedereen uit de begraafplaats ontruimd omdat er een verdacht pakketje gevonden was dus wist ik in elk geval weer waar ik was en kon ik mijn weg terug vinden naar het hostel. De dag daarna heb ik flink wat kilometers gemaakt door alle monumenten te bekijken en dat zijn er heel wat, gelukkig had ik gezelschap van een meisje uit Colombia en uit Duitsland dus dat was wel gezellig. De laatste dag heb ik vooral in Georgetown rondgelopen met twee Engelse meiden en zijn we ’s avonds naar de film geweest.

Washington zelf is echt een heel anders dan New York, het is allemaal veel betere onderhouden ligt geen rommel op de straten en ik voelde me er veilig als ik alleen was terwijl ik dat die laatste dag in New York niet echt had toen ik eenmaal alleen was. Washington wordt door Amerikanen vaak beschreven als een van de meest met Europa vergelijkbaren steden en daar kan ik me wel iets bij indenken.

16 Augustus ben ik ’s ochtends vroeg vertrokken richting het busstation om een bus te nemen richting Richmond. Daar heb ik Helena (Duitsland) ontmoet die ook op uitwisseling is hier in Richmond. Eenmaal op de universiteit aangekomen werd meteen alles voor je geregeld, “laat je koffer hier maar staan wij letten er wel op, zorg maar dat je binnen geregistreerd ben en je sleutel hebt dan brengen we je zo meteen naar je kamer” en zo ging het ook. M’n kamergenootje Katerina uit Tsjechië ontmoet waar ik inmiddels goed mee uit de weg kan en veel andere nieuwe mensen leren kennen waarvan de meeste namen me de eerste dag nog niet echt bleven hangen maar nu na een week introductie gehad te hebben ken ik een groot deel van de uitwisselingsstudenten wel bij naam, de eerste groepjes beginnen ook al te vormen, maar ik ben benieuwd in hoeverre dat in stand blijft als de lessen dadelijk beginnen want we hebben toch allemaal wel een ander rooster, maar daar komen we wel achter! De campus is ontzettend mooi en groot, de eerste paar dagen was ik telkens verdwaald maar inmiddels weet ik in elk geval hoe ik bij de lesgebouwen moet komen. Ik ben vanochtend met de camera rondgelopen om foto’s te maken maar m’n laptop doet het op dit moment niet dus kan ik ze nog niet uploaden. Zodra dat wel kan zal ik een link plaatsen op deze site.

Morgenvroeg beginnen de lessen en ik heb er eigenlijk best wel veel zin in! Ik ben in elk geval heel benieuwd! Ik merk dat ik nog niet zoveel over Richmond verteld heb, maar dat komt nog wel in een volgende blog! Voor nu is het tijd om te gaan slapen voor mij zodat ik morgen ook fris en fruitig aan school kan beginnen!

Liefs,
Lian

  • 24 Augustus 2015 - 07:55

    Mam:

    Ha Lian,

    Wat leuk om vanmorgen verrast te worden door je blog!
    Veel succes vandaag met de start van de lessen.

  • 24 Augustus 2015 - 08:26

    Tante Annet:

    Hoi Lian,

    Wat fijn dat we je kunnen volgen.
    Veel succes met de studie.
    geniet van je tijd daar.

    groetjes vanuit Someren

  • 24 Augustus 2015 - 08:32

    Annie:

    Hallo Lian,
    Wat fijn dat wij met jou kunnen meereizen in je verhaal.
    Veel succes daar, en tot het volgende blog.
    liefs,
    Annie en Jan

  • 24 Augustus 2015 - 12:00

    Doret:

    Leuk dat we weer wat kunnen lezen van je belevenissen in het buitenland. We wensen je daar een fijne, gezellige en toch ook een leerzame tijd toe! Wij gaan je zeker volgen.
    groeten,
    Fam van Helmond

  • 24 Augustus 2015 - 20:00

    Stan Braakman:

    Hoi Lian,

    Wat leuk om te horen hoe je reis was en welke geweldige dingen je hebt gedaan.
    Het wordt een geweldige tijd in Richmond, dat weet ik zeker.

    Groetjes Stan

  • 24 Augustus 2015 - 20:51

    Victor Wong:

    Ontzettend tof dat je weer aan een blog bent begonnen, ik ga 'm zeker volgen!

    Je verslag van NY is een mooie bonus, super dat jullie zo'n leuke tijd samen hebben gehad.

  • 30 Augustus 2015 - 11:27

    Oma Swinkels:

    Hallo Lian,

    Wat fijn dat we je kunnen volgen, je ziet nog eens wat van de wereld.
    Eerst vakantie samen met Anke Thijs en Inge, die hebben ook genoten.
    Nu begint voor jouw de studie, veel succes ermee.
    Ik ga je berichtjes lezen.

    Veel groetjes en liefs van oma Swinkels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

USA

Uitwisseling met University of Richmond

Recente Reisverslagen:

04 December 2015

Time flies when you're having fun

04 November 2015

Honey I'm good

28 September 2015

Sportieve weken

06 September 2015

University of Richmond

24 Augustus 2015

New York - Washington DC - Richmond
Lian

Actief sinds 23 April 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 49355

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 December 2015

USA

21 Augustus 2011 - 24 Mei 2013

UWC Atlantic College Wales

Landen bezocht: